מהי אסטרטגיה תקשורתית?
אסטרטגיה תקשורתית היא תוכנית המגדירה את מערכות היחסים שמקיים הארגון עם ציבורים וקהלי יעד שונים, שביניהם לקוחות/ צרכנים, שוק ההון, הרגולטור ומובילי דעה.
מערכות היחסים הללו מתקיימות במגוון כלי תקשורת, חד כיווניים ודו כיווניים, כדוגמת בלוגים, אתר הבית של הארגון, אתרי חדשות המפרסמים ידיעות על אודות הארגון ומאפשרים תגובות עליהן, רשתות חברתיות, עיתונות, טלוויזיה ורדיו.
אסטרטגיה תקשורתית מגדירה את מערכות היחסים הללו במצבים שונים במהלך חיי הארגון, שביניהם מצבישיגרה, אירועים מיוחדים, שינויים ארגוניים ואף משברים ארגוניים.
על מנת לגבש אסטרטגיה תקשורתית, יש לברר את הסוגיות הבאות, בהסתמך על תוכניתו העסקית של הארגון, מיתוגו, ערכיו, חזונו ויעדיו
- באילו קהלי יעד שואף הארגון להתמקד?
- אילו מסרים מעוניין הארגון לשדר לכל אחד מקהלי היעד?
- באילו פלטפורמות?
- כיצד אפשר לחזק ולהעשיר את המפגשים עם הלקוחות?
- איך מייצרים עמם תקשורת דו כיוונית ומפנימים את משוביהם?
גיל שנקר הינו יועץ תקשורת עתיר ניסיון ומוניטין בגיבוש אסטרטגיות תקשורתיות עבור הארגונים הגדולים במשק, בעל התמחות ייחודית בבניית אסטרטגיה תקשורתית לעתות משבר ארגוניו שינוי ארגוני.